4H

Tisztelt felhasználó
Tanulj a természettől! A nemzetközi 4H program hazai adaptációja

A „Tanulj a természettől! A nemzetközi 4H program hazai adaptációja” elnevezésű projekt fő célkitűzése az, hogy tevékenységei révén a közreműködő gyerekeket, fiatalokat, öntevékenységre, gyakorlatias szemléletre, környezetük és közösségük iránt felelős magatartású polgárokká nevelje, ily módon erősíti a társadalmi beilleszkedést, segít leküzdeni a szociokulturális hátrányokat.
A konstrukció alapvető célja a hátrányos helyzetű kistérségekben, településeken élő tanulók társadalmi beilleszkedésének elősegítése a helyi természeti adottságban rejlő lehetőségekre, különös tekintettel a mezőgazdasági ismeretekre támaszkodva. A tevékenységek a szakmai ismeretek megszerzésére irányulnak, amelyek hozzájárulnak a fiatalok életesélyeinek javításához.
A projekt keretében Magyarországon új, a mezőgazdasági ismertek gyakorlati átadására építő, az oktatási tevékenységekhez szorosan kötődő, nemzetközi referenciával bíró program, a „4H ifjúságfejlesztő program” adaptálására és pilotként történő kipróbálására kerülhet sor. Pilot jelleggel 18 település köznevelési intézményének tanulói kerülnek bevonásra a projektbe, és az elért eredmények tapasztalatai alapján a projekt a későbbiekben szélesebb körre is kiterjeszthető.

Portálunkon az alábbi alkalmazások érhetőek el:

4H PÁLYAORIENTÁCIÓ: mezőgazdasági pályaorientációt és családi gazdálkodási ismereteket segítő szoftver
4H FARM: interaktív állattenyésztési program a játékos tanulással egybekötött gyakorlati munka szimulálására

A projekt keretében kifejlesztésre kerültek az alábbi szoftverek is:

MINŐSÉGBIZTOSÍTÁS és MONITORING: korcsoportonként és területenként kifejlesztett interaktív, újszerű, különböző platformokon működő, 4H szupervíziót elősegítő minőségbiztosítási szoftver
SZOCIÁLIS HÁTRÁNYKOMPENZÁCIÓ tartalomfejlesztés: a halmozottan hátrányos helyzetű tanulók szociokulturális hátrányait csökkentő közösségfejlesztési stratégiák

A 4H PÁLYAORIENTÁCIÓ-ról
Gazdasági játék kicsiknek és nagyoknak

A 4H Pályaorientáció számítógépes programmal támogatott gazdasági játék, ami pozitív és támogató környezetet nyújt a 7-13. osztályosoknak szerepjátékok, interakciók formájában a munka változó világának felfedezéséhez. A játék során megérthető lesz, hogy milyen széles skálán mozognak a választási lehetőségek, mik lehetnek a gazdasági döntések lehetséges következményei, felismerhető, hogy milyen fontos szerepe van a tanulásnak és a tervezésnek.

A 4H Farmról
Interaktív állattenyésztő játék

A farmon nyulat, szarvasmarhát és lovat tenyészthetsz. A stratégiai érzékeden túl némi lexikális tudásra is szükséged lesz, hiszen az állatgondozáshoz szükséges petákokhoz kvízkérdések megválaszolásán keresztül vezet az út. Vásárolj tenyészállatokat, takarmányt, vizet, ketrechelyet, lásd el az állataidat minél többször, szerezz sok extrát és törj egyre fentebb az Örökranglistán, hogy bekerülj a TOP 10 gazda közé!